12 yaşındayken Dumbarton Akademisi'ne yazılan Stewart, başarısız geçen öğrencilik yaşamının kaynağı olan disleksi rahatsızlığından mustaripti. Eğitimini yarıda bırakmak zorunda kalan Jackie, havadaki hedefi vurmak üzerine geliştiren spor dalında ustalaştı ve olimpiyatlara katıldı. Üç şampiyonluğun ardından usta bir nişancı olduğunu ispatlayan genç adam, daha sonra aile işi olan motor ve arabacılığa yöneldi. Motorsporlarına ilgi duyan Jackie, 1961 senesinde Oulton Park'ta Ashton Martin DB4GT ile deneme yarışlarına katıldı. İngiltere'de iki yarış kazanan Jackie, Formula pilotu olmak istediğine karar vermişti ve ailesinin itirazlarına rağmen tutkusundan vazgeçmedi.
Sene 1964 olduğunda Ken Tyrrell aracılığıyla Ecurie Ecosse - Formula Junior'a dahil oldu ve Formula 3'te test edildi. 15 Mart 1964'te Snetterton'da yarıştı. 1965 senesinde BRM'ye dahil olan pilot, Graham Hill'de yarıştıktan sonra ilk Formula 1 deneyimini Owen Racing Organisation'da 3. olarak kazandı.
1966 senesinde 7. olan Stewart, Belçika Grand Prix'inde unutamayacağı bir durumla karşı karşıya kaldı. Yağmur sebebiyle yolda dönen araçlara bir çok defa şahit olan pilot, aynı durumun kendi başına gelmesi ve bir hendeğe çarpmasıyla pistlerin daha güvenli bir hale sokulması gerektiğini savunmaya başladı. Yaşadığı bu kötü deneyimden sonra Formula'yı daha güvenli bir spor haline getirmeyi amaç edinen Stewart, pilotluğundan çok bu konudaki gönüllülüğüyle ün saldı.
1970'te Tyrrell Racing Organisation'da 5. gelen pilot, 1971'de İspanya, Monaco, Fransa, İngiltere ve Kanada yarışlarında galip gelerek ikinci kez dünya şampiyonu sıfatına erişti. 1972 senesinde ikinci olan Stewart, 1973 senesinde son kez yarıştı ve üçüncü kez dünya şampiyonu oldu.
"Uçan İskoç" lakaplı Stewart, bir röportajında "Dünya şampiyonluğunun popüleritemi arttıracağını düşünüyordum ama öyle olmadı. Ölmüş olsam sanırım daha popüler olurdum." diyerek motorsporları camiasının tepkisini aldı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder