24 Haziran 2012 Pazar

Dünyanın en hızlı kadını; Michèle Mouton

Bugün dünyada birçok kadın ralli pilotu var, ancak Michèle Mouton o 'birçok'ların başında yer alır. Dünya Ralli Şampiyonası'nda yarış kazanan ilk kadın pilot olan Mouton, önce özgüveni, inancı, cesareti ve cüretliliği ve tabii ki 300 beygirlik turbo beslemeli dört çeker Audi Qauttro'su ile bir kadının otomobil, sürücülük, yarışlar ve pilotluk gibi 'erkek işi' konularda ne kadar başarılı olabileceğini ispatlamış ve sonraki nesle idol olmuştur. 

23 Temmuz 1951 tarihinde Fransa'da (French Riviera) dünyaya gelen Michèle, 14 yaşındayken babasının Citroen 2 CV'siyle otomobil sürmeyi öğrendi. Liseyi bitirdikten sonra üniversiteye yazılan genç kız, 21 yaşına gelince ralli pilotu olan bir arkadaşının teklifi üzerine yardımcı pilot olur. Hayatında ilk kez bir rallide aktif olarak yer alan Michèle, seneler sonra verdiği röportajlarda ralliye başlamasıyla ilgili sorulan sorulara şöyle yanıt verir;

"Ralli pilotluğu aslında meslek olarak düşündüğüm bir şey değildi. Arkadaşım yardımcı pilotluk önerisi yaptığında 'kaybedecek neyim var' diye işe giriştim ve sonra isteklerim beni pilotluğa getirdi. (...) Hayatta her zaman istediğim şeyi yaptım. En çok istediğim şey ise bir çocuk sahibi olmaktı ve Jessi doğdu."


1973'te Dünya Ralli Şampiyonası (WRC) kapsamında Monte Carllo'da yardımcı pilotluk yapan Michèle, babasından aldığı teklifi kabul ederek pilotluğa yükseldi. Bu teklif, iyi bir pilot olduğunu ispat ederse babasının ona bir otomobil alacağıydı ve genç kadın, 1974 senesinde Renault Alpine A110'u ile Korsika Rallisi'nde 12. oldu. Bir sene sonra aynı yarışta 7. gelen Michèle, 1976'da Monte Carlo Rallisi'nde 11., 1977'de ise Fiat 131 Abarth'ı ile Korsika'da 8. oldu. Bir sene sonra Monte Carlo'da 7., Korsika'da ise 5. gelen genç pilot, 1979 senesinde Fiat ile anlaştı. 


Aynı sene Monte Carlo'da 7., Korsika'da 5. gelen Mouton, şampiyonayı 12 puanla 21. olarak bitirdi. 1980 yılında Monte Carlo'da 7., Korsika'da 5. gelen genç kadın, 12 puanla 23. oldu. 1981 senesinde Audi ile anlaşan pilot, 300 beygir gücündeki dört çeker Audi Quattro kullanmaya başladı. Portekiz Rallisi'nde 4., Finlandiya'da 13. ve İtalya'da birinci oldu. 30 puanla 8. gelen Michèle, 1982 senesinde İsveç'te 5., Büyük Britanya'da 2. Korsika'da 7., İtalya'da 4. ve Yunanistan, Brezilya ve Portekiz'de şampiyon oldu. 


1985 yılında Audi Sport Quattro ile devam eden pilot, 1986'da Peugeot ile anlaştı. 205 Turbo ile anlaşan Mouton, Pikes Peak Tırmanma Yarışı'nda 5 km fazla hız yaptığı için ceza aldı. Bu yarışta ceza almasının yanı sıra 'kadın pilot' olduğu için de sert eleştirilere maruz kalan Mouton, o seneyi şöyle anlatıyor;

"O yarışta 5 km hızlı gittiğim için verdikleri ceza aslında şevkimi kırmak için yaptıkları bir tavırdı. Kadın pilot istemiyorlardı ve Pikes Peak'de benim için üzücü durumlar yaşandı."


Bu cümlelerin ardından gelen açıklama ise sanıyoruz ki her şeyi özetleyecek;

"Benim hiçbir zaman erkekleri yenmek gibi bir niyetim olmadı. Ben sadece onlar kadar iyi olabileceğimi görmek ve göstermek istedim. Bunu da onlara anlatabilmek için meydan okumam gerekti, tırmanmayı yukarıdan aşağı değil, aşağıdan yukarı yapalım, diye bir teklifte bulundum; hiç kimseden ses çıkmadı."


'Dünyanın en hızlı kadını' Michèle Mouton, 1986'da ralliyi bıraktığını açıkladı ve 1987 senesinde Frederic Johnsson'Dan Jessi adında bir kız çocuğu dünyaya getirdi. Frederic ile Race of the Champions'un organizatörlüğünü yapan Mouton, 2011 senesinde Fransa'nın Başkanı Nicholas Sarkozy'den Onur Ödülü aldı.

Schumacher ve Vettel ile birlikte

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder