13 Temmuz 2013 Cumartesi

Emniyet Kemerinin Gelişimi

Tarihte ilk emniyet kemerini 1900'lü yılların başlarında Gustave Liebau yapmıştır. Kendisi araca iki noktadan bağlı olan iki noktalı emniyet kemerini icat etmiştir. 1930'larda duyulan iki noktalı emniyet kemerinin yerini sonradan üç noktalı emniyet kemeri almıştır. 


Yazı, birgunbiryerde.blogspot.com'dan alınmıştır.


Günümüzde kullanılan üç noktalı emniyet kemeri 1959 yılında ilk kez kullanılmış olup mucidi Nils Ivar Bohlin'dir. Üç noktalı emniyet kemerini icat eden Nils Bohlin, makine mühendisliği mezunu olup ilk olarak uçak tasarımcılığında kendini geliştirmiş, 1958 yılında güvenlik mühendisi olarak Volvo'ya katılmıştır. Becerileri doğrultusunda fırlatma koltuğu üzerine çalışan Bohlin, o sırada emniyet kemeri için de çalışmaya başlamıştır. 1 yıl boyunca emniyet kemerini geliştirmek için uğraşan Bohlin, 1959 yılında geliştirdiği bu icadını Volvo'ya tanıtmış ve onaylatmıştır. Üç noktadan sabitleşen bu kemer ilk olarak Volvo PV 544 modelinde kullanılmıştır. Volvo 122 modelinde ise kemer standart hale getirilmiştir. 1961 yılında ise Otomobil Mühendisleri Birliği, Amerika'da emniyet kemerinin standart olmasını önermiş ve 1963'te Volvo her araçta üç noktalı emniyet kemerini uygulamaya başlamıştır. İnsanlar ilk zamanlarda emniyet kemerini pek kullanmasa da yaptırımlar ve kazalar sonucunda emniyet kemeri yaygınlaşmıştır.

Kaynak: http://birgunbiryerde.blogspot.com/2013/06/emniyet-kemerinin-gelisimi.html?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder