Otomobil yarışlarına 1989 tarihinde karting yaparak başlayan Kimi Matias Räikkönen, ilk kez 15 yaşındayken Monaco'da yarıştı. 19 yaşında Norveç'te şampiyon olan genç adam, bir sene sonra Formula Super A'ya dahil oldu. Araca hakimiyeti ve soğukkanlılığı sayesinde Formula 1'e girmesi kesin gözüyle bakılan Kimi, Formula Ford Euro Cup için İngiltere'ye gitti.
2000 senesinde Formula Renault İngiltere Şampiyonası'da on yarıştan yedisinde birinci olan genç pilot, aynı yıl Sauber Takımı'ndan çağrıldı. Deneme sürüşlerinden sonra vakit kaybetmeden anlaşma imzalayan yönetim, genç yaşına rağmen Kimi'nin şampiyon olacağına inanmıştı. Alman pilot Nick Heidfel'in takım arkadaşı olan Kimi, o yıl şampiyon olamasa da Sauber'e en yüksek puanı aldırarak takımın istatistiğini değiştirmiş oldu.
2002 senesinde Sauber ile anlaşması biten genç Kimi, Ferrari ile anlaşacağı söylentilerini yalanlayarak McLaren'le üç yıllık anlaşma imzaladı. Alain Prost, Ayrton Senna, James Hunt gibi şampiyonların da bir zamanlar dahil olduğu McLaren'e Ron Dennis'in isteğiyle giren Kimi, o sezon 17 yarışa girdi ve 6. oldu.
2003 senesinde Avustralya Grand Prix'i ile açılan sezonun Avrupa ayağında pole pozisyonu elde eden pilot, Schumacher ile kıyasıya mücadele etmesine rağmen ikinci oldu. Sezonu da ikinci olarak kapayan Kimi, bitiremediği sekiz yarışla 2004 sezonunu 45 puanla 7. olarak kapadı.
2005 senesine gelindiğinde Kimi Räikkönen, sanıyoruz ki kariyerinin ilk altın sezonunu yaşıyordu. İspanya ve Monaco GP'de birinci gelen Fin pilot, ülkemizde gerçekleşen yarışta da birinci olarak adını bizlere duyurdu. O sezonu bu zamana kadarki kariyerinin en yüksek puanı olan 112 ile kapatan Kimi, şampiyonluğu Fernando Alonso'ya kaptırdı.
2006'da Bahrain'de üçüncülükle başlayan sezon, 65 puanla kapandı ve genç pilot üçüncü oldu. Bu başarının ardından yerine Alonso'nun gelmesiyle McLaren'le anlaşmasının sonlandığını duyuran Kimi, 2007 senesinde Ferrari ile anlaşma sağladı. Sezonu Avustralya GP'de pole poziyonunda başlatan Kimi, ülkemizde ikinci olurken Brezilya'da birinci ve 110 puanla 28 yaşındayken dünya şampiyonluğunu elde etti.
2008 senesinde Malezya GP'de birinci gelen pilot, sezonu 75 puanla üçüncü olarak kapadı. 2009'da Avustralya GP'de on beşinci, Malezya'da on dördüncü, Çin'de ise onuncu olduysa da Brezilya'da birinci geldi. Sezonu 48 puanla altıncı olarak bitiren Kimi, Ferrari ile anlaşmasının sonlandığını duyurdu.
Sahip olduğu ilk araç bir Lada olan Kimi, milliyetçi bir ruha sahip. Basın karşısında argo konuşmaktan çekinmeyen pilot, bu hali yüzünden ağır eleştirilere maruz kalıyor. Kimseyi idol bellemediğini söyleyen pilot, basın olmasaydı Formula'nın kusursuz olacağını söylediği için de bir takım medya kuruluşunun kendisine karşı tavır koymasına sebep oldu.
2010 senesinde Formula'ya ara veren Räikkönen, WRC'ye (Dünya Ralli Şampiyonası) katılacağını açıkladı. İlk ralli yarışına İsveç'te çıkan pilot, kaza yaptı ve yarış dışı kaldı. Citroen C4 ile girdiği ikinci yarışını da bitiremeyen Kimi'nin ralli pilotluğu sert eleştirilere hedef oldu. 2011'de Toyota Takımı dahilinde NASCAR'a katılan Kimi, 2012'de nihayet Formula 1'e geri dönüş yaptı. Lotus ile anlaşma yaptığını ilan eden pilot, Avustralya GP'de yedinci, Malezya'da beşinci, Çin'de on dördüncü, Bahrain'de ikinci ve İspanya'da üçüncü geldi. 25 Kasım Brezilya'da son bulacak olan sezonda Kimi Räikkönen, şampiyonluğa çok yakın olduğunu ve moralini yüksek tuttuğunu belirtti.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder