Motorsporlarına çocukluğundan beri ilgi duyan Farina, bu konudaki ilk atağını Maserati'si ile tırmanma yarışlarına katılarak yaptı. 'Nino' takma adıyla çağrılan ve belki de en büyük avantajı Battista Pinin Farina'nın yeğeni olmak olan pilot, Alfa Romeo tasarımcılarından olan Pinin sayesinde mühendislik doktorasını bitirdikten sonra ciddi anlamda motorsporlarına katılmaya başladı. 1937 ve takip eden iki sene boyunca İtalyan Pilotlar Şampiyonası'na katılan Farina'nın yardımcı pilotu, yine İtalyan olan Tazio Nuvolari idi. İlk yarışını 1940 senesinde Libya'da gerçekleşen Tripoli GP'de kazandı ve 2. Dünya Savaşı'nın patlak vermesiyle daha oturtamadığı mesleğine ara vermek zorunda kaldı.
1948'de Monaco GP'de turlayan Giuseppe, Uluslararası Otomobil Federasyonu'na kaydolarak lisansını aldı ve 1950 senesinde ilk kez düzenlenecek olan Formula 1 yarışları için hazırlanmaya başladı. Alfa Romeo için yarışacak olan pilot, İngiltere GP'de birinci geldi. Monaco'da yarış dışı kalan Farina, İsveç ve İtalya GP'de birinci olarak 30 puanıyla ilk Formula 1 Dünya Şampiyonu olarak adını tarihe yazdırdı.
Daha ilk senesi olduğu için medyada yeteri kadar yer almayan F1, 1951 senesinde ikinci kez düzenlendi. İsveç GP ile başlayan sezonda Farina, sadece Belçika GP'de birinci gelerek 19 puanla 4.'lüğü elde ederken ikinci dünya şampiyonu ise Juan Manuel Fangio oldu.
1952 senesinde Ferrari ile anlaştığını duyuran Farina, ilk yarış olan İsveç'te yarış dışı kaldıysa da o sene ikinciliği elde etti. Bir sonraki yıl yine Ferrari pilotu olarak yarışan Farina, Arjantin'de yarış dışı kaldıktan sonra Almanya GP'de birinci geldi. Sezonu 26 puan, 3.'lükle kapatan pilot, 1954 senesinde Spor Araba Yarışları'na katıldı. Monza'da yaptığı tehlikeli kazaya rağmen F1 sezonuna da katıldı ve 6 puanla 8. oldu.
Başarısından çok yaptığı ölümcül kazalarla gündeme gelen Giuseppe Farina, F1 henüz çok yeni olduğu için yeterince üzerine düşülmeyen güvenlik önlemlerinin kurbanı olacağı yönünde endişelere sebep oluyordu. Bu konudaki şikayetlerini takım başkanlarına ileten pilotlar, olası bir can kaybının önüne geçmek için ellerinden geleni yapıyorlardı.
1955 senesinde pilot olarak son kez Formula 1'e katılan İtalyan şampiyon, son yarışı İtalya GP'de ne yaık ki başlar başlamaz yarış dışı kaldı. Beşincilik elde eden Giuseppe Farina, 11 sene sonra seyirci koltuğunda katılacağı Fransa GP'ye giderken yolda kaza yaptı ve 60 yaşında hayatını kaybetti.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder