İtalya, Roma yakınlarında Chieti'de yaşayan Loreto ile Erminia'nın oğulları olarak 24 Haziran 1911 tarihinde Arjantin, Buenos Aires, Balcerce'de dünyaya gelen Juan Manuel Fangio, dördü art arda olmak üzere beş defa dünya şampiyonluğunu elde etmiş ve Alain Prost, Ayrton Senna, Michael Schumacher, Jim Clark gibi isimlere ilham kaynağı olmuş ve 'El Maestro' olarak anılan usta bir Formula 1 pilotudur.
Henüz 12 yaşındayken tornacılık yapmaya başlayan Juan Manuel, otomobillere karşı ilgiliydi ve bu ilgi zamanla tutkuya dönüştü. Kayıtlara geçen ilk uzun yol yarışını 23 yaşındayken '29 model bir Ford A ile gerçekleştiren genç Fangio, kendi Chevrolet'i ile defalarca yarıştı. Bu şekilde Ulusal Arjantin Şampiyonası'nda iki kez (1940 ve 1941) birinci geldikten tam 7 sene sonra Avrupa'ya gitti. 1948 senesinde Formula 1 henüz çok yeniyken Gordini ile pilotluğa başlayan Fangio'nun ilk yarışı Fransa Grand Prix'inde 11. sırada oldu ve pilot Alberto Ascari, Giuseppe Farina ve Stirling Moss gibi isimlerle yarıştı.
1949 senesinde altı yarışta yer alan Juan Manuel, esas olarak 1950 senesinde yarışmaya başladı. Alfa Romeo Takımı'na dahil olan pilot, İtalyan asıllı Luigi Fagioli ile takım arkadaşıydı. Sezonu 27 puanla ikinci olarak sonlandıran Fangio'nun özgüveni artmış ve herkese başarısını ispatlamıştı.
1951 senesinde ilk dünya şampiyonluğunu kazanan Juan Manuel, Formula 1 dahilinde olmayan bir yarışta pilotluk yaparken kaza yaptı. Acil müdahale sonrası boynu kırıldığı anlaşılan pilot, o sene Formula yarışlarına katılamadı. 1953 senesinde tabir yerindeyse pistlere bomba gibi dönüş yapan Fangio, Lancia'sı ile Carrera Panamericana Yarışı'nda şampiyon oldu. Formula 1 sezonunda ise Maserati'ye dahil olan Juan Manuel, sezonu ikinci olarak kapattı. 1954 senesinde Mercedes Benz ile yarışan pilot, tam 8 yarış kazandı ve ikinci kez dünya şampiyonu oldu. Her zaman en iyiyi hedeflediğini söyleyen Fangio'nun yolu açılmıştı ve üç kez daha üst üste şampiyon olacaktı.
Takip eden sezonda Mercedes Benz ile üçüncü kez dünya şampiyonu olan pilot, 1956 senesinde Formula tarihinde görüp görülebilecek en güzel jestlerden birini yaşadı. Direksiyon arızası sebebiyle yarış dışı kalan Fangio, şampiyonluk için yarışan arkadaşı Peter Collins'in kendisine arabasını vermesi üzerine yoluna devam etti ve dördüncü kez dünya şampiyonu oldu.
1957 senesinde hala Maserati'ye bağlı olan pilot, beşinci ve son kez dünya şampiyonu oldu. Bir sonraki sene katıldığı Fransa Grand Prix'inden sonra pilotluğu bırakan Fangio, 1974 senesinde Mercedes Benz Arjantin Kurul Başkanı seçildi. 10 sene sonra da Yaşam Boyu Onur Ödülü'ne layık görülen Fangio, doğduğu yer olan Balcarce'de kendi adına müze açtı.
17 Temmuz 1995 tarihinde 84 yaşındayken yaşamını yitiren Juan Manuel Fangio'nun yeğeni Juan Manuel Fangio II de bir yarışçıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder